چاپ کارت ویزیت|چاپ کارت ویزیت خاص|قیمت چاپ کارت ویزیت|چاپ ساک دستی | ساک دستی کاغذی | ساک دستی تبلیغاتی | شاپینگ بگ | قیمت ساک دستی

نکاتی درباره‌ی لیفلت‌های تا شده دروازه‌ای

نکاتی درباره‌ی لیفلت‌های تا شده دروازه‌ای

 

علاوه بر لیفلت‌های تا شده‌ی معمولی و صلیبی، لیفلت‌های تا شده دروازه‌ای یکی از متداول‌ترین انواع

بروشورهای تا شده‌ هستند که مقاله‌ی امروز ما به آن می‍‌‌پردازد. با تاریخچه این نوع لیفلت‌ها شروع می‌کنیم،

صحبت خود را با اینکه نام این نوع لیفلت‌ها از کجا می‌آید، چطور تا می‌خورند و قبل از اینکه وارد بحث شویم،

چند نکته‌ی ارزشمند نیز درباره‌ی این لیفلت‌ها بیان می‌کنیم تا بدین ترتیب بتوانید حداکثر استفاده را از توان

بالقوه‌ی انتقال پیام لیفلت‌ها ببرید. در پایان نیز به مبانی ایجاد فایل‌های چاپی لیفلت‌های تا شده دروازه‌ای

مثل همیشه مطلب را به پایان خواهیم رساند.

 

چاپ بروشور با خط تا

ریشه‌ی نام و پیشینه‌ی لیفلت‌های تا شده‌ی دروازه‌ای

لیفلت تا شده دروازه‌ای مثل همه‌ی لیفلت‌ها، براساس خطوط تای موازی و هم‌راستا با یکدیگر شکل می‌گیرد؛

به‌طوری که لبه‌ها تا شده دقیقا موازی با هم هستند و دو روی بیرونی هر کدام به طرف داخل و به سمت وسط

و بدون همپوشانی با یکدیگر تا می‌خورند.

 

نام لیفلت‌های تا شده دروازه‌ای برگرفته از شکل ظاهری آن است که مانند دو در دروازه‌ باز و بسته می‌شوند.

لیفلت دروازه‌ای همچنین به نام تای پنجره‌ای یا تای محرابی نیز شناخته می‌شوند. نام تای پنجره‌ای آن به این

خاطر است که مرکز لیفلت به به دو باله تقسیم می‌شود که بر روی لولاهای خود چرخیده و می‌تواند به بیرون باز

شود، دقیقا مانند تریپتیک‌ها مذهبی که نوعی‌ نقاشی‌ مذهبی قدیمی کلیساها بودند که سه تصویر با موضوع

مرتبط روی سه لوح چوبی لولادار کنار هم قرار می‌گرفتند و امکان باز و بسته شدن هم داشتند.

 

 

 

 

ماهیت کمی غیرطبیعی لیفلت تا شده دروازه‌ای باعث می‌شود که محصول ایده‌آلی برای ایجاد هیجان یا

شگفت‌زدگی در مخاطب خود می‌شود. یکی از بهترین روش‌های دستیابی به چنین پتانسیلی، استفاده از

لیفلت‌ها لیفلت شش وجهی است که با آن می‌توان تصویری پیچیده در باله‌های خارجی آن چاپ کرد و همچنین

تصویر دیگری نیز در داخل و پشت باله‌ها آن قرار دارد. می‌توانید این لیفلت را با پرسشی همراه کنید که مخاطب

را هنگام باز کردن لیفلت شدیدا به خود کنجکاو کند؛ از جمله:

•    آیا مادرزن‌تان در راه خانه‌ی شماست؟

•    هنوز مجرد مانده‌اید؟

•    آخرین بار کِی گربه‌تان را دید؟

به محض اینکه توجه مخاطب را جلب کردید، می‌توانید در صفحات داخلی آنها را به خنده بیاندازید و سپس

ارتباط محتوای خود را با شرکت، رویداد یا محصول‌تان شرح دهید. پشت باله‌ها که مشتری بعد از قسمت مرکزی

لیفلت به آن خواهد رسید، می‌تواند اطلاعات بیشتری بدهد. نهایتا پشت پنل مرکزی لیفلت آخرین بخش

مطالعه‌ی مخاطب است. اینجا می‌توانید لیست قیمت‌ها و شماره‌های تماس شرکت خود را درج کنید و مطمئن

باشید حواس مخاطب به تصویر قدرتمند مرکز لیفلت پرت نخواهد شد.

لیفلت تا شده دروازه‌ای مستلزم صرف وقت و فکر است، هرچند در صورت چنین کاری می‌توانید مطمئن شوید

که کنجکاوی مشتری را برای مطالعه‌ی آن جلب خواهید کرد، درغیر این صورت حتی لیفلت صلیبی با خاصیت

آکاردئونی خودبازشونده‌شان هم مخاطب را به مطالعه‌ی آن جذب نخواهد کرد. یکی از نکات مهم لیفلت‌های

دروازه‌ای این است که باید راجع مدل باز یا بسته بودن آن نیز فکر کنید و ببینید که کدام مدل لیفلت مخاطب را

به مطالعه‌ی آن وسوسه خواهد کرد. الگوهای زیر به شما در درک قالب لیفلت‌های تا شده‌ی دروازه‌ای و نحوه‌ی

جاگذاری اثرگذار تصاویر و محتوا کمک شایانی می‌کنند.

 

توصیه‌های کلی در مورد فایل‌های چاپی‌تان

•    فایل گرافیکی شما باید 3 میلی‌متر لب‌بر برای همه‌ی لبه‌های تراکت داشته باشد؛ یعنی این فرمت به‌طور

کلی 4 میلی‌متر بلندتر و عریض‌تر باشد.  

•    متن و تصاویر باید حداقل از حاشیه‌ی کراپ 10 میلی‌متر فاصله داشته باشند ـ این یعنی اگر همه‌ی اِلمان‌ها

زیادی نزدیک به لبه هستند، باید 3 میلی‌متر به داخل جابجا شوند. این حاشیه‌ی همه‌ی طرف‌ها به شما انسجام

کلی محصول نهایی را می‌بخشد و شما باید همیشه از این قاعده پیروی کنید تا اینکه بعضی از تصاویرتان دو وجه

مجاور را بپوشانند.

•    به منظور اجتناب از نوارهای سفید امتداد لبه‌های لیفلت تاشده بعد از کراپ، مطمئن شوید که فضای رنگی یا

تصویر پس‌زمینه‌تان تا حاشیه‌ی کراپ کشیده می‌شوند.

•    خطوط یا علائم راهنما برای طراحی تراکت‌تان می‌تواند مفید باشند، ولی حتما باید آنها را قبل از چاپ حذف

کنید تا روی محصول نهایی چاپ نشوند.

•    فایل چاپی نهایی را در فرمت‌های فایل بسته‌ای ارسال کنید که به هیچ‌وجه قابل تغییر نباشند: چاپ آکسون

 

همه نوع فایل گرافیکی را از جملهJPEG, TIFF , و PSD برای چاپ می‌پذیرد.

 

•    برای جلوگیری از سردرگمی، بهتر است که وجوه داخلی و خارجی را به صورت فایل‌های جداگانه‌ای ذخیر

کنید و هر فایل را متناسب با آن وجه (مانند تراکت ما_وجه درونی) نامگذاری کنید. در صورتی که هر دو وجه را

در یک فایل ذخیره می کنید، هر وجه را به صورت جداگانه مشخص کنید زیرا فایل صفحه‌بندی به‌تنهایی همیشه

کفایت نمی‌کند.