چاپ کارت ویزیت|چاپ کارت ویزیت خاص|قیمت چاپ کارت ویزیت|چاپ ساک دستی | ساک دستی کاغذی | ساک دستی تبلیغاتی | شاپینگ بگ | قیمت ساک دستی

نکات طراحی بروشور

 

چاپ بروشور

ملاحظات مهم طراحی بروشور

 

شاید برای بعضی از طراح‌های گرافیک اتفاق افتاده باشد که ناگهان به شما گفته می‌شود که طرحی برای بروشور

محصول فلان باید آماده کنید. شاید از آخرین طراحی بروشورتان خیلی وقت می‌گذرد، ولی با وجود الگوهای آماده

(Template) و آموزش‌های بصری آنلاین جای نگرانی نیست. با اینکه طراحی بروشور اهمیت خود را دارد، ولی

چندان سخت نخواهد بود. برای اینکه بروشوری آموزنده، خاص و تاثیرگذار طراحی شود، نکات بسیاری را باید

رعایت کرد، ولی ما از میان آنها شش نکته مهمی را گزینش کرده‌ایم که رعایت آنها بیشترین فایده را برای طراح

به همراه خواهد داشت.

 

طرح‌ریزی قالب اولیه‌ی هدفمند

 

توجه به کپی رایت اولین مرحله در طراحی بروشور خوب است. اولا باید مشتری خود را درک کنید وگرنه وقت

و طرح خود را با ارائه بروشوری بی‌فایده و غیرکاربردی حرام خواهید کرد. به منظور درک نیازهای مشتری باید

این سه سوال را مدنظر خود داشته باشید.

•    مخاطب هدف‌مان چه نوع پرسش‌هایی راجع محصول یا خدمت فلان خواهد داشت؟

•    سه مورد از پنج نکته‌ی مهمی که شرکت ما می‌خواهد در مورد محصول یا خدمت فلان مشتری بداند

چه هستند؟

•    محصول یا خدمت فلان را چطور باید معرفی کنم که واقعا به مشتری کمک کنند؟  

روی جمله‌بندی و کلمات انتخابی خود حسابی کار کنید و تا جایی که مطمئن نشدید، مرتبا آن را تصحیح کنید.

تجربه می‌گوید که بروشور و متریال‌های تبلیغی باید طوری نوشته شوند که یک دانش‌آموز اول راهنمایی باهوش

هم بتواند متوجه آن شود. وقتی که از نسخه کامل (محتوا و تای صفحات) خود اطمینان پیدا کردید، دو تا سه‌بار

املا و دستورزبان محتوای بروشور را چک کنید. حداقل سه‌بار متن بروشور را بلند بخوانید تا از بیان روان و سلیس

نوشتار خود مطمئن شوید.

 

 

 

خودمحدودسازی در گزینش فونت

 

بله، ما همه می‌دانیم که فونت‌های جالب و خوب بسیاری وجود دارد، اما این تکثر فونت‌ها تنها سردرگم‌تان

خواهند کرد. گزینش فونت خود را بر اساس فونت‌های مورداستفاده‌ی برند خود قرار دهید. از فونت‌های خوانا

استفاده کنید که همچنین با سبک برندینگ شرکت‌تان هم جور و هماهنگ باشد.

 

گزینش تصاویر مشابه و باکیفیت

 

شرکت‌تان چطور از تصاویر استفاده می‌کند؟ تصاویر افراد یا کارتون؟ افراد مستقیما به دوربین نگاه می‌کنند یا

نگاه به جهات دیگر است؟ شرکت‌تان از تصاویر روشن یا مات استفاده می‌کند؟ سوالاتی از این قبیل به شما

کمک می‌کند که در استفاده از تصاویر با برندینگ و سبک تبلیغات خود به هماهنگی دست پیدا کنید. اما

جنبه‌ی مهم دیگر انتخاب تصویر به کیفیت آن برمی‌گردد. معمولا همیشه توصیه می‌شود که بهترین روزولوشن

dpi 300 به بالا است و کنار هم گذاشتن تصاویر رنگی و روشن در کنار تصاویر مات و تیره هم اصلا فکر خوبی نیست.

 

گزینش کاغذ

 

گزینه‌های بسیار مختلفی برای انواع کاغذها پیش روی شما قرار دارد و به همین دلیل حتما از خصوصیات

و امکانات گرماژهای مختلف مدل‌های متنوع کاغذ اطلاعات کسب کنید تا بنا بر ویژگی‌‌های بروشور، طرح‌ و تاثیر

هدفی‌تان کاغذ مناسبی را انتخاب کنید؛ مثلا کاغذهای گلاسه جذابیت و درخشش خاصی به بروشور می‌دهند،

درحالی که کاغذهای ضخیم‌ و سنگین‌تر ایده‌ی محصولات و خدمات سطح‌بالا و پرهزینه را در ذهن مخاطب

تداعی می‌کنند.

 

خلاقیت در استفاده‌ از اشکال و بافت

 

بافت نیز یکی از روش‌های عالی برای تاثیرگذاری ماندگار بر مشتریان است. شما می‌توانید با طلاکوب دیجیتال

یا روکش ورنی موضعی بروشور خود را چنان جذاب و گیرا کنید که مشتریان از تماشای آن لدت ببرند. با استفاده

از اشکال غیرسنتی مانند بروشورهای گرد و غیره نیز می‌تواند روش دیگری برای ایجاد جذابیت در بروشور

بکارگرفته شود. اگر محصول یا خدمت‌ موردنظرتان این امکان را به شما می‌دهد که شکل طرح بروشور را به

صورت‌های نامتعارف دربیاورید، حتما به آن فکر کنید.

 

 

 

بررسی و کنترل نهایی

 

وقتی طراحی بروشور خود را تمام کردید، به‌ترتیب بخش‌های مختلف طرح بروشور را چنان بزرگ‌نمایی کنید

که تمام صفحه‌ی نمایشگر را بپوشاند. حدود 1،5 تا 3 متر عقب بروید و به‌دقت طرح خود را بررسی و کنترل کنید.

با این روش تمام بخش‌های بروشور را که برایتان اهمیت دارد، بزرگ‌نمایی کنید و با فاصله آن را چک کنید.

همچنین از دیگران بخواهید که از همین فاصله بروشورتان را مشاهده کنند و راجع عناصر مختلف آن نظر دهند

تا هیچ‌گونه عیب و ایرادی نداشته باشد یا حتی ایده‌های بهتر هم در طرح خود بکار بگیرید.