چاپ آکسون

بررسی بروشورهای استاندارد

بررسی بروشورهای استاندارد

 

انواع سایز و تا

مقدار اطلاعاتی که می‌خواهید در بروشور درج نمایید، سایز بروشور مناسب با کسب‌و‌کارتان را تعیین می‌کنند.

بروشور‌ها در پنج اندازه استاندارد وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با ۵ نوع رایج از تای کاغذ ترکیب نمایید. با این

کار خلاصه‌ای از محتوای خود تهیه می‌کنید که بهتر می‌تواند محتوای شما را انتقال دهد و مثمرثمر واقع شود.

 چاپ بروشور

 

اندازه نهایی بروشور تازده به اندازه کاغذ صاف، نوع تا و جهت‌یابی (افقی یا عمودی) آن بستگی دارد

 

الگوهای آماده‌ی بروشور استاندارد در وبسایت همچاپ به صورت رایگان دردسترس است که می‌توانید با

دانلود آن، نکات و راهنمایی لازم برای صفحه‌بندی بروشور خود دریافت کنید.

 

چاپ بروشور با برش خاص

سایز بروشور کسب‌وکارهای مختلف

بروشورهای با اندازه استاندارد 8،5×۵،۵ و ۱۴×8،5 اینچ توسط مشاغلی استفاده می‌شود که مایلند اطلاعاتی

در مورد کالا‌ها و خدمات خود را توزیع کنند. در فهرست ذیل، مثال‌هایی از مشاغل یا رویدادهایی که می‌توانند

از این اندازه‌ها استفاده کنند ذکر شده است:

خدماتی ـ بهترین مثال می‌تواند استودیوهای عکاسی باشد. این بروشور‌ها حاوی نمونه کار‌ها، بسته‌های ویژه

و شماره‌های تماس هستند.

پزشکی ـ راهنمایی‌های مفیدی که خلاصه‌ای از نحوه مراقبت، شرایط درمانی، نگرانی‌های سلامتی و

موضوعات کلی کمک‌های اولیه را ارائه می‌دهد.

املاک ـ توضیحی درباره املاک تجاری، مسکونی و اطلاعاتی درباره آدرس املاک، مشخصات ملک و

شماره‌های تماس است.

نمایشگاه‌های تجاری ـ شرکت‌های شرکت‌کننده در این رویداد‌ها فرصت دارند که با مخاطبان خود از

طریق بروشور‌ها ارتباط برقرار کنند و بوسیله‌ی این ابزار تبلیغاتی تاثیرگذار کالا‌ها، خدمات و موقعیت برند

خود را در میان رقبا به نمایش بگذارند.

سازمان‌های غیرانتفاعی ـ این سازمان‌ها با بروشورها به توضیح اهدافی که از آنها حمایت می‌کنند و

روایت تاریخچه‌ و رسالت خود برای جلب حمایت بانیان خیر و عموم مردم می‌پردازند. از طرف دیگر، اگر

بروشور سایز بزرگ را ترجیح می‌دهید، بروشورهای سایز بزرگ ۱۷×۱۱ و 25،375×۱۱ اینچ بیشتر مناسب

محتوای با اطلاعات تفصیلی و بیان جزئیات است چراکه بروشور برخی مشاغل حاوی محتوای تصویری

سنگینی هستند.

بروشورهای فضاهای تفریحی/شهربازی‌ها ـ نیاز مشخصی که شهربازی‌ها دارند، تعریف و مشخص شوند،

این نوع بروشور‌ها مردم را از جذابیت‌ها، انواع تفریح‌های عصر جدید و دیگر رویداد‌ها آگاه می‌کنند.

نقشه‌های جیبی ـ توریست‌ها با نقشه، راحت در مقصد خود سفر می‌کنند. بهترست بروشور نقشه

جیبی اسامی خیابان و محل‌های معروف را نیز داشته باشد. اسامی هتل‌ها و فروشگاه‌های خرید سوغات

نیز معمولا در این بروشورها نمایش داده می‌شود. ممکن است که نقشه تفصیلی با اندازه و گزینه‌های

دیگری سفارش داده شود.

 

چاپ بروشور اختصاصی

 

نکاتی در مورد صفحه آرایی متن

یک چالش در طراحی بروشور، ایجاد صفحه‌بندی بدون جمع کردن انبوهی از کپی و تصاویر است. باید فضا

را به حداکثر رسانده و طراحی با جذابیت دیداری تعیین کنید:

 

فونت‌ها

 فونت‌های خوانا مانند Times New Roman و Helvetica را برگزینید که براحتی دیده و مطالعه شوند.

مطالب خود را برای تکه متن‌های کوچک و عنوان‌ها با فونت‌های سان‌سریف مانند Arial بنویسید.

 کمتر از انواع فونت استفاده کنید. استفاده بیش از دو نوع فونت، بروشور را شلوغ، غیرحرفه‌ای و بچگانه

نشان می‌دهد.

با روش‌هایی مانند برجسته‌سازی (Bold)، ایتالیک و استفاده از فونت‌های درشت، مطالب مهم خود را

نمایش دهید.

عناوین و دعوت به اقدام مشخص خود را با فونت‌های بزرگ برای جلب توجه بیشتر در میان مخاطبان بنویسید. اگرچه همیشه درست نیست، اندازه فونت باید با اهمیت اطلاعات مرتبط است.

متناسب با سایز بروشور خود از فونت‌ها استفاده کنید. برای مشخص کردن اندازه فونت، تعداد کلمات بروشور

را برآورد نمایید.

 بدنه‌ی متن محتوای خود را با فونت سایز ۱۲، پاورقی‌ها را با سایز ۱۰ و عناوین را با اندازه ۱۴ تا ۲۲ بنویسید.

توصیه می‌شود که از این اندازه‌ها استفاده کنید، ولی ظاهر کلی طرح شما تعیین کننده انتخاب شما در

اندازه فونت‌ها خواهد بود.

چاپ بروشور برش خاص

 

تنظیم متون

 پاراگراف‌ها را از هم جدا نکنید، مگر اینکه این کار لزومی داشته باشد.

با نکات کلیدی پاراگراف‌های بلند را از هم تفکیک کنید. متون انبوه باعث می‌شود که مردم نسبت به مطالعه

علاقه‌ای نداشته باشند و اطلاعاتی که با نکات کلیدی مشخص شده‌اند براحتی مطالعه خواهند شد.

متون خود را با بهترین وضعیت صفحه‌آرایی کنید (راست‌چین، چپ‌چین، وسط‌چین و هم‌تراز) تا اینکه صفحه‌آرایی

شما مرتب به نظر برسد.

عناصر طراحی، مانند عناوین، تصاویر و متون را با بهترین وضعیت، صفحه آرایی کنید.

 فاصله‌گذاری را رعایت کنید. بخاطر داشته باشید که فاصله‌گذاری‌های مناسب و درست باعث ایجاد توازن

در محتوای شما خواهد شد. این امر کمک می‌کند تا محتوا و مطالب شما براحتی مطالعه شود.